Tuesday, January 18, 2011

SINOPSIS KEMBARA AMIRA BAB 1 HINGGA BAB 27

Bab 1:
· Amira dan rakan baiknya Jacinta bakal menghabiskan musim cuti sekolah bersama-sama ibunya, Profesor Zaidah di tengah-tengah Banjaran Titiwangsa bersama-sama pelajar tahun akhir Universiti yang sedang menjalankan kajian arkeologi. Dalam kesibukan ibunya Amira turut memikirkan akan ayahnya yang bertugas sebagai seorang jurutera computer sebuah syarikat multinasional negara dan sedang berada di Eropah kerana menjalankan tugas. Sesekali Amira yang sedang berada dalam koc kelas satu keretapi itu dikejutkan dengan bunyi keliut kereta api yang berbunyi kerana dihentak. Kemudian dia teringat akan ushanya ketika berada di asrama untuk memancing minat rakan sebiliknya, Jacinta untuk menyertainya bersama-sama menghabiskan musim cuti sekolah.Jacinta merupakan gadis berketurunan Cina yang menetap di Pulau Pinang, bapanya seorang jutawan dan seringkali sibuk dengan pekerjaan, oleh sebab itu dia kurang mendapat kasih sayang berikutan kematian ibunya, Amira bertindak menunjukkan batu Kuarza miliknya demi mengajak rakan bainya itu untuk turut serta, Lamunan Amira terhenti apabila melihat seorang lelaki kulit putih bersama seorang pemuda. Dalam pada itu,situasi berbeza dialami oleh Profesor Zaidah dan para pelajarnya, hujan yang turun menyebabkan ada beberapa khemah yang terputus talinya. Kemudiannya mereka di situ menyedari bahawa ada antara tali khemah itu dipotong oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.
Bab 2:
· Sesampainya Amira dan Jacinta mereka dijemput oleh Pak Lias yang datang agak lewat kerana kecemasan yang berlaku pada malam semalam, dalam perjalanan menuju ke tapak kem Pak Lias memperlahankan kenderaan pacuan empat roda yang dinaiki mereka untuk member laluan kepada kenderaan di belakang mereka. Amira terpandang anak muda yang dilihatnya dalam keretapi pada malam tadi sebaik saja kenderaan tersebut melintasi mereka. Dalam pada itu, Roslan memaklumkan kepada John O’Hara bahawa kereta yang mereka lintasi tadi adalah orang Universiti yang melakukan aktiviti arkeologi dan tidak akan menganggu mereka.
Bab 3:
· Soalan tiket yang diajukan Amira kepada Jacinta membuatkannya berasa curiga, Amira kemudiannya memaklumkan bahawa dia terbaca SMS Jacinta kerana telefon bimbit mereka yang sama. Jacinta rupanya tidak pulang setiap kali cuti sekolah, dia merajuk dan tidak dapat menrima perubahan dalam keluarganya. Kedatangan Profesor Zaidah akhirnya Berjaya menenangkan Jacinta yang sedang mengalami kekusutan dalam jiwa itu. Profesor Zaidah kemudiannya memberikan tapak sepuluh kepada mereka untuk melakukan kajian….
Bab 4:
· Setelah selesai mandi di air terjun Amira dikejutkan dengan kedatangan Malique yang datang menghulurkan salam perkenalan. Malique memaklumkan bahawa dia ke hutan tersebut kerana atas permintaan ibunya untuk mengikut leleaki kulit putih tersebut. Sebellum berpisah Malique sempat memberitahu bahawa dia merasakan ada hubungan dengan hutan tersebut. Semasa sarapan pagi Jacinta sempat bergurau dengan Dr. Zawawi yang menjadi kegilaannya selain daripada batu Kuarza, suasana kemudiannya berubah apabila ada pelajar yang terbau asap rokok serta bunyi tapak kaki di sekeliling khemah mereka setiap malam.
Bab 5:
· Kedatangan Malique yang tidak kunjung tiba akhirnya disambut dengan sapaan Jacinta kepada Amira yang sedang bertenggek di atas batu sungai yang deras alirannya. Akibat tidak dapat mengimbangi badan semasa melangkah batu-batu sungai yang licin, Amira akhirnya dihanyutkan arus deras, Jacinta tidak dapat berbuat apa-apa selain daripada menjerit nama Amira dan meminta tolong. Setelah sedar dua susuk tubuh jelas terpacak di hadapannya. Akhirnya mereka memperkenalkan diri mereka iaitu Itai dan Tau yang menyelamatkan Amira. Tau dan Itai kemudiannya menghantar Amira pulang setelah memberinya makanan


Bab 6
· Kemarahan Profesor Zaidah ternyata apabila tindakan Amira turut menyebabkan Jacinta menjadi mangsa, namun begitu Jacinta yang sengaja mencari nahas kerana sengaja berpatah balik setelah meninggalkan kawasan air terjun tersebut.Habis calar-balar tubuh Jacinta yang terbaring lemah dan lesu. Jacinta hilang dalam ushah untuk mencari Amira bersendirian namun operasi menyelamat dibantu dengan kepakaran Tau.Keesokannya Amira berjumpa ibunya untuk meminta maaf atas kejadian yang disebabkan oleh tindakan bodohnya menanti Malique dengan tujuan yang tidak jelas akhirnya Malique yang ditunggu-tunggu tidak kunjung melainkan dia sendiri yang hampir-hampir menjadi korban akibat tindakan sendiri. Profesor Zaidah menceritakan kepada Amira bahawa mereka mungkin mendapat tentangan daripada dua pihak iaitu Pelombong emas dan Suku orang asli.

Bab 7:
· Dua hari Malique mengikuti John O’Hara untuk perjumpaannya bersama-sama pelabur-pelabur kawasan lombong emas mereka. Malique jelas membantaj keputusan John O’ Hara untuk membina lombong emas di kawasan tersebut. Dalam pada itu, kenderaan yang dipandu Pak Lias yang juga dinaiki oleh Profesor Zaidah terlibat dalam kemlangan setelah bahagian brek kenderaan pacuan empat roda yang dinaiki mereka solah-olah dirosakkan dan tidak dapat dikawal ketika menuruni bukit, tanpa banyak pilihan Pak Lias segera menghimpit tebing tepi demi mengelakkan mereka daripada jatuh ke dalam gaung.

Bab 8
· Tau yang jelas membantah tindakan pasukan Profesor Zaidah melakukan kajian kerana tempat tersebut dianggap suci baginya menyuarakan rasa tidak puas hatinya kepada abangnya Ludin yang juga ketua kampong di kawasan tersebut, Tau juga teringat akan bekas isterinya Ipah yang lari keluar dari hutan meninggalkannya. Pada masa yang sama Jacinta akhirnya tersedar dan segera bangun dari segala rasa lemah dan lesu. Pada ketika itu Amira memperkenalkan Itai yang telah menyelamatkan nyawanya kepada Jacinta. Namun begitu kegembiraan mereka hanya seketika kerana mereka dikejutkan dengan berita kemalangan Profesor Zaidah.

Bab 9:
· Profesor Zaidah dan Pak Lias terselamat daripada kemalangan. Akhirnya tindakan bijak Pak Lias menyelamatkan mereka setelah kereta mereka terhenti di dasar sungai. Selepas melihat keadaan Pak Lias yang hanya luka-luka kecil. Namun begitu perasan bimbang jelas terpancar daripada setiap penghuni Desa Karpus setelah beberapa kejadian tidak diingini berlaku. Tindakan Dr. Zawawi untuk menangguhkan kajian mendapat tentangan daripada Profesor Zaidah. Akhirnya kesungguhan anak-anak buah Profesor Zaidah membuatkan kerja semakin lancer. Mereka kemudiannya menerima kunjungan daripada Itai dan ayahnya Ludin, Setelah memeriksa tangan Profesor Zaidah Ludin dan anaknya Itai segera meninggalkan khemah dan pulang dengan membawa daun-daun daripada hutan.

Bab 10:
· Hati O’Hara menjadi panas apabila mengetahui beberapa pekerja baharu mabuk dan bergaduh semasa berjudi di kala ketiadaannya. Hati orang kulit putih tersebut bertambah marah apabila mengetahui Ah Chin yang ditugaskan menjaga pekerja juga tidak pulang setelah keluar berburu. Pada ketika itu, di Desa Karpus Amira menjadi kagum apabila rawatan Ludin kepada ibunya membuatkan tangan Profesor Zaidah yang dipercayai retak pulih dengan cepat. Jacinta dan Amira menyedari rupa-rupanya Itai merupakan peserta Pameran Saintis Muda 2002 yang mewakili negeri tersebut.

Bab 11:
· Tau duduk sendirian sambil mengenangkan harta miliknya yang semakin hilang, selepas maruahnya diragut kerana terpaksa menerima Ipah sebagai isteri demi menyelamatkan Ludin. Namun kebahagiaan Tau hanya seketika kerana Ipah bertindak lari keluar dari hutan tersebut dan membawa anak pertamanya Sabi dan meninggalkan anak yang baru dilahirkannya. Ingatan Tau terhadap Johnny terus menerpa apabila dia teringatkan O’Hara yang berada di kem carigali. Tau kemudiannya teringatkan akan tindakannya membenarkan isterinya bekerja di kem orang putih tersebut satu ketika dahulu ternyata membawa bencana. Suatu petang, Tau bagai diragut maruahnya apabila isterinya, Ipah serta tulang-tulang di kubur Ridley dan Brenda dibawa pulang ke Australia.

Bab 12:
· Rawatan yang diterima Profesor Zaidah daripada Ludin ternyata berkesan dan menimbulkan rasa kagum kepada beliau di kala semua pelajar kembali bekerja dengan penuh semangat, Dr. Zawawi yang pada mulanya tidak bersetuju akhirnya turut berasa kagum!!. Profesor Zaidah kemudiannya memberitahu Ludin yang juga penghulu orang asli bahawa kajian yang dijalankan oleh mereka boleh menyelamatkan kampong orang asli tersebut. Tindakan Amira untuk memberikan Jacinta batu Kuarza akhirnya membuatkan Itai bertindak mengajak Amira untuk mencari emas.Kedatangan Malique ternyata menimbulkan tanda Tanya kepada Profesor Zaidah.

Bab 13:
· Itai membawa Amira mencari emas di dalam hutan. Penemuan emas di dasar sungai oleh Amira ternyata membuatkannya terkejut dan sukar mempercayai kata-kata Itai. Namun kegembiraan mereka hanya seketika kerana kehadiran seekor makhluk berbulu yang membawa seorang lelaki.Sebelum sempat berbuat apa-apa Itai dan Amira terus berlari menyelamatkan diri daripada maut. Dalam usaha menyelamatkan diri mereka turut dikejar oleh makhluk berbulu yang menjadi misteri dan dipercayai penunggu kawasan tersebut.

Bab 14:
· Malique dikejutkan dengan kekecohan yang berlaku di kem mereka. Seorang pekerja baharu hilang selama dua hari tanpa diketahui oleh rakan-rakannya. Tindakan Malique mengikut Roslan tanpa pengetahuan John O’Hara ternyata membawa padah hujan turun dalam perjalanan mereka mencari pekerja tersebut. Enjin yang tiba-tiba meragam membuatkan kenderaan mereka terhenti, oleh kerana mereka yang berada di belakang jadi kelibat mereka tidak dapat dilihat oleh kenderaan yang berada di hadapan. Roslan meminta Malique tunggu di dalam kenderaan dan dia keluar mendapatkan bantuan dalam hujan. Tanah merah dan lumpur yang turun kerana hujan menolak kenderaan yang dinaiki Malique it terus ke dalam gaung.

Bab 15:
· Itai dan Amira hampir sampai ke desa dan mereka kemudiannya disergah Tau yang terjun dari sebatang pokok. Itai dan Amira memberitahu Tau bahawa mereka telah dikejar makhluk berbulu namun Tau bagai sudah tahu akan perkara itu kerana dia sedikit pun tidak terkejut. Dua hari kemudian, Amira mengajak Jacinta untuk ke perkampungan Itai setelah diberitahu oleh Ludin bahawa Itai bagai hilang semangat setelah kejadian tersebut. Akhirnya tindakan Amira dan Itai mengambil emas di kawasan hutan tersebut diketahui oleh Ludin dan Tau. Mereka kemudiannya mengadakan perbincangan adat yang berkenaan Itai yang bakal dilantik sebagai pengganti penghulu kampong tersebut satu hari nanti.

Bab 16:
· Suasana pagi yang ceria, membantu kerja-kerja arkeologi di Desa Karpus penemuan-penemuan baru sangatlah memberangsangkan apabila Amira dan Jacinta menjumpai sebuah tembikar zaman dahulu yang sempurna sifatnya, ucapan tahniah dan pujian tidak henti-henti diberikan kepada Amira dan Jacinta. Kedatangan Tau buat kali pertama ke desa Karpus bersama-sama Itai menimbulkan rasa gembira kepada semua warga Desa Karpus. Tau memaklumkan bahawa mereka tidak perlu risau kerana dia menjaga kawasan desa itu pada setiap malam sekaligus menangkis segala tanggapan paranormal pelajar-pelajar di situ.Namun begitu mereka dikejutkan dengan berita kehilangan Malique.

Bab 17:
· Malique tersedar daripada tidurnya dan dia mendapati dirinya berada dalam tempat yang gelap serta berbau tengik sementara tangan kirinya terasa sakit menyengat dan kaki kirinya patah. Dia teringatkan ibunya yang berada di Melaka, yang pada satu ketika dulu dia pernah bertanya kepada ibunya, mengapa ibunya seorang yang cantik dan bapanya seorang kulit putih manakala dia berkulit hitam dan berambut kasar. Setiap kali melelapkan mata dia sering dihantui dengan mimpi yang sama.

Bab 18:
· Amira, Jacinta serta Itai mengikut Dr. Zawawi, Rusdi dan Tau ke Gunung Gua Gajah untuk melakukan penemuan arkeologi terhadap hutan tersebut. Mereka kemudiannya menjumpai lukisan-lukisan dinding di dalam gua tersebut yang belum pernah terusik. Manakala, Rusdi menjumpai sebilah kapak batu yang digunakan pada zaman Neolitik. Namun begitu, penemuan mobile disk oleh Amira terus menimbulkan tanda Tanya tanpa memberitahu sesiapa mengenai penemuan tersebut.

Bab 19:
· Penemuan kapak batu serta lukisan dinding menggemparkan seluruh Desa Karpus, namun begitu, Amira, Jacinta serta Itai Berjaya memcahkan kod keselamatan pada mobile disk tersebut dan membuktikan ianya milik Malique. Malam tersebut Itai memberitahu Rusdi bahawa mereka akan keluar pada keeseokan harinya.

Bab 20:
· Keputusan Jennifer untuk ke hutan tersebut ternyata menimbulkan kegelisahan kepada O’Hara, Jennifer terdesak datang ke hutan itu kerana risau akan anaknya dan sekaligus mengembalikan memori lamanya terhadap hutan tersebut. Mimpi yang dihantui Tau menyebabkannya terus mendapatkan Malique yang terdampar di dalam gua sambil mengenakan bulu beruang untuk menutup badannya.

Bab 21:
· Amira, Jacinta serta Itai meneruskan perjalanan dalam usaha untuk mencari Malique di Gunung Gua Gajah sambil dibantu Pak Lias dan Roslan. Penemuan disk oleh Amira boleh dianggap berguna sebagai petunjuk kepada mereka. Namun begitu, Roslan datang ke kaki gunung tersebut dengan memandu pacuan empat roda sambil membawa Jennifer dan John O’ Hara bersama. Makhluk berbulu keluar daripada persembunyiannya setelah dikejutkan dengan deruman enjin kenderaan dan kelibat seorang wanita yang bersama-sama lelaki berbaju putih itu seolah-olah menghilangkan semangatnya. Namun begitu Jennifer terkenangkan zaman kanak-kanaknya dahulu dia selalu dipinggirkan kerana dianggap ahli sihir disebabkan rambutnya yang kemerah-merahan.

Bab 22:
· Kapal terbang yang dipandu Ridley bersama-sama isterinya Brenda serta anak kecilnya Samantha dalam perjalanan pulang ke Australia sete;ah melakukan kajian mengenai reptilian di Pulau Langkawi. Malangnya, kapal terbang Cessna 310 model tahun1953 yang dikendalikan Ridley itu terhempas sambil menghentam pokok setelah kedua-dua enjinnya rosak. Jidin bersama dua anaknya Tau dan Ludin terkejut mendengar letupan kuat tersebut dan bergegas ke kawasan kejadian. Jidin kemudiannya membawa Samantha yang tidak cedera pulang ke kampong setelah kedua-dua orang tuanya hangus dijilat api.

Bab 23:
· Pencarian Amira hampir menemui jalan buntu apabila tiada apa yang dapat dikesan.Tetapi masih ada harapan buat mereka apabila Amira menemui kesan tapak kaki manusia. Mereka kemudiannya menemui laluan kecil yang kemudiannya menunjukkan jalan ke puncak gunung tersebut kepada mereka. Itai memanjat ke atas dan menghulurkan tali kepada Amira, Pak Lias dan Roslan yang berada di bawah. Tiba-tiba Itai terdengar suara seolah-olah sedang mengerang kesakitan di atas puncak gunung tersebut.

Bab 24:
· Kehilangan Amira akhirnya disedari oleh Profesor Zaidah, jawapan daripada Rusdi membuatkan Profesor Zaidah dan anak-anak buahnya segera menuju ke Gua Gunung Gajah. Dalam pada itu, Amira dan rakan-rakannya Berjaya menjumpai sebuah pondok di puncak gunung tersebut dan segera memeriksa. Akhirnya mereka Berjaya menemukan Malique yang lesu dan tidak bermaya. Mereka kemudiannya disergah makhluk berbulu ketika dalam usaha membawa Malique keluar. Dalam perjalanan ke Gunung Gua Gajah kumpulan Profesor Zaidah bertembung dengan Ludin yang kemudiannya membawa mereka ke sana.

Bab 25:
· Niat Amira dan Itai untuk menyelamatkan Malique dihalang oleh makhluk berbulu tebal itu. Makhluk itu tidak membenarkan mereka membawa Malique keluar dari situ. Pak Lias akhirnya membantu dengan berhadapan dengan makhluk tersebut. Beberapa kali serangan makhluk tersebut dipatahkan oleh Pak Lias yang ternyata lincah dan tangkas. Dalam pada itu, kedatangan Profesor Zaidah, Ludin serta pasukan mereka mebuatkan Jennifer menegur Ludin yang kemudiannya menimbulkan rasa keliru kepada semua yang berada di situ Jennifer mendakwa dia sedang menunggu anaknya yang merupakan anak saudara Ludin, Malique ataupun Sabi diselamatkan. Tindakan nekad Pak Lias untuk menamatkan riwayat makhluk tersebut duhalang oleh Ludin yang segera menyelamatkan keadaan. Persoalan akhirnya terjawab apabila bulu yang dipakai itu dibuang dan Tau mula mendedahkan identitinya demi mengelakkan mereka daripada membawa Sabi keluar.

Bab 26:
· Sejarah tragis serta konlik keluarga Tau akhirnya terungkai di Desa Karpus apabila ketiga-tiga pihak yang dianggotai oleh pencari emas, ahli arkeologi dan orang asli berkumpul dalam khemah bersama-sama. Sejarah keluarga Tau akhirnya berkahir apabila memberitahu bahawa Itai dan Malique merupakan anak lelakinya selama ini, manakala Itai terpaksa dijaga oleh abangnya setelah maruahnya diragut Jennifer yang merupakan isterinya bertindak melarikan diri dengan membawa Malique bersama-sama, Johnny yang merupakan abang kepada John O’ Hara yang bertindak demikian turut melarikan tulang-tulang milik Ridley serta Brenda untuk dikuburkan di Australia.

Bab 27:
· Amira yang telah menamatkan satu semester di Universiti menerima e-mel daripada rakan-rakannya, Itai sedang berada di Kubang Kerian sedang menyambung pengajiannya dalam bidang perubatan. Malique pula sedang bertugas sebagai ketua kampong tempat kelahirannya dan sibuk dalam projek IT, dan dia Berjaya menggagalkan projek lombong emas di kawasan tersebut. Jacinta pula sedang berada di Paris kerana terlibat dengan perniagaan bapanya dalam bidang fesyen. Profesor Zaidah pula meminta anaknya untuk pulang ke rumah neneknya di Kulim kerana bapanya bakal pulang bercuti juga. Dr. Zawawi pula sedang berada di perairan Malaysia untuk mengesan khazanah Melayu

18.1.2011: KENANGAN DALAM KELAS 5TEKNIKAL


Assalamualaikum,
Hari ni paling best......sebelum balik sek, budak 5T kemas kelas,,,termasuk lah ak..hehehe
tapi yang tak boleh belahnye, ade seorang mamat ni , name dia eydin. Suka sangat kacau orang....dia buat semua orang marah ari ni...termasuk lah ak...geram jugak ak dengan dia.....
tapi tak kisah,dia yang membuat kelas tu ceria waktu tu.....
name budak2 yang kemas kelas ialah Perempuan (Alia,Ain,Rashidah,Atikah,Norrehean,Maisarah)
lelaki (Eydin,Firdaus,Izat, Iqbal)....
Bila nak dekat pukul 1.30p.m. pakat semua nak balik..tinggal lah ak,Rasyidah,Atikah,Miasarah, Firdaus n Eydin....kami semua kemas kelas sampai pukul 2.30p.m macam tu ar.... time pakat kalut nak balik..tiba2 hujan,ini gara2 eydin yang menyanyi pada waktu tu....semua orang tertunda nak balik...lagi pun dia orang ade yang baik naik basikal,motor,n jalan kaki...pengankutan dia orang mane ade bumbung..pasal tu kena tunggu hujan berhenti...
Masa time hujan lebat tu, eydin mengacau rashidah...dia guna manilekat  untuk bercakap kaut...
rashidah mula marah terus tolak manilekat tu ke mulut dia...tak ke sakit time tu....kalau ak jadi rashidah dah lame ak bagi buku lima kat muka dia..hehehehe (cakap je bukan buat pun)...
ak pun dia kacau...tapi cuma usik2 je....hehehe..Bila dia kacau ak, mulut ak tak lepas kata dia..mampai tak larat nak kutuk dia dah....
Lepas hujan renyai2 kami pun balik...sebelum nak balik sempat lagi ak kat eydin tu...
yang buat buat tambah bengan dengan dia,eydin tu boleh gelak bila ak jalan kaki ke perhentian bas..mentang2 firdaus antar dia balik....happy lah dia tu....
Tapi keseluruhan hari ni best.....

Monday, January 17, 2011

INGIN SAYA DAPATKAN :17.1.2011
Tak sabarnya nak tunggu bulan5, moto ni akan jadi milik ak buat selama lamanya....
boleh lah ak nak mengebat depan orang yang selalu kutuk ak..hehehe,,,
ak punyalah happy bila abah ak kasi tau yang ak akan dapat moto ni.....
mesti kakak ak cemburu nanti....hehehe
entah2 dia yang nak moto tu....
ak tak kira moto tu tetap jadi milik ak..hehehehe 
(bukan nak riak)
bila ak ke sek tak yah lah ak naik bas...
penat wok ak jalan ari2....pagi2 nak kena jalan..tak ke busuk badan ak...
dah lah bas datang tak menentu.....kadang lambat...tak pasal2 kena denda 
t mesti name kena catat kat buku disiplin..huhuhu...tak mau....
sudah ar..takat ni je..hehehehe 
HARAP2 APA YANG ABAH AK KATA KAN AKAN JADI KENYATAAN......

Sunday, January 16, 2011

peristiwa 16.1.2011

Waktu siang :
Hari ni paling best...sbb ak dapat pegang sesumpah....yang lawak tu...budak2 kampung ak semua takut....nak tergelak pun ade....bila ak kasi dia orang lari, ade yang menjerit & ade juga nak menangis....
ish x3....lepas ak pegang sesumpah..boleh pulak ak sapu kat baju n tangan dia orang...tak ke melopong budak2 tu....ak ingatkan budak laki orang yang gagah...tapi yang adooooo......hehehehe 
Lepas habis main dgn haiwan tu.....jumpa dengan kawan2....bergosip!!!...kalah murai.com hehehe..

Waktu malam :
kejadian pelik berlaku, seorang budak hilang di kampung ak.....semua orang kalut keluar cari budak tu termasuk lah ak...
naik kecut jugak perut ak mencari malam2 ni...nanti cari yang lain,lain yang di jumpanya...heh2 takuynya!!!
semua orang mencari dia....tapi tak jumpa gak....semua orang dah agak dia kena sorok...tapi tak pasti....mak dia punyalah menangis anak dia hilang...yang ak tak boleh belah tu...makcik ak pun ikut menangis....hehehe lawak2
tak jangka sekali kami jumpa dia menyorok di celah2 pokok bunga....tapi time tu ak & sepupu ak dah cek kat situ tapi tak jumpa.....tu ak hairan tu....lepas jumpa budak tu...terus budak tu nangis...
Selepas kejadian itu ak balik umah....adik ak boleh cakap.."kalau tak jumpa aiman mesti tak dapat beli nasik lemak esok..." macm ape lah adik ak ni..bukan risau budak hilang tapi risaukan nasik lemak esok pagi....ish3 
tak patut- tak patut...

Saturday, January 15, 2011

luahan perasaan....

Assalamualaikum, selamat sejahtera.....
Bermula suai kenal ini..bertujuaan untuk mengenali satu sama lain.....
Perbagai kenangan yg ingin sya ceritakan...
tapi buat sementara ini....belum lagi....
saya bernama umie...baru bermula membuat blog ini....
hobi saya suka menulis cerita....macm2 ada...hehehe
bila ade cerita sya tulis klau tak de....jadi perkasam lah buku tu di dlam almari....
cerita yang saya tulis bertajuk konflik dan pengorbanan....
semua cerita yg saya tulis semua tak masuk akal....
cerita yu pun datang dari mimpi....
name kawan2 saya pun ade terbabit dalam ini cerita....
nak baca cerita itu....tunggu!!!! nanti sya letak......
ok lah di sini saja diri sya...
bye.......